Bitumen Exporter & supplier

Iran bitumen exporter & supplier

Bitumen Exporter & supplier

Iran bitumen exporter & supplier

Bitumen 60/70 transported from the producer to refineries

http://s5.picofile.com/file/8142067292/bitumen6070.jpg

Bitumen  (bitumen 60/70)  is a mixture of  aromatics, resins, saturates and asphaltenes. The saturates are nonpolar material including branched, cyclic saturated hydrocarbons and linear hydrocarbons. The asphaltenes and resins have polar substituents.

Asphaltenes are insoluble in an excess of pentane (or heptanes) whereas the resins are miscible with pentane (or heptanes).

amount of asphaltenes, aromatics, saturates and resins in bitumen (bitumen 60/70) may be measured whit a SARA (Saturate, Aromatic, Resin and Asphaltene) analysis method. amounts of asphaltenes, resins, saturates, and aromatics in bitumen (bitumen 60/70) is dependent on the geographical location of the bitumen (bitumen 60/70) and the test method used.

heavy petroleum liquids have an API (American Petroleum Institute gravity) gravity of less than 20°. Extra heavy petroleum liquids is defined as a dense petroleum liquids with an API (American Petroleum Institute gravity)  gravity of less than 10°. Bitumen (bitumen 60/70) has an API gravity of less than 10° and an extremely high viscosity. Bitumen (bitumen 60/70)  is distinguished from extra heavy petroleum liquid by the degree in which it has been degraded from the original crude oil. Often bitumen (bitumen 60/70)  is present as a solid and does not flow at 25 Degrees Celsius temperature.

After extraction of bitumen (bitumen 60/70)  it must be transported from the producer to refineries for processing. The transportation of bitumen (bitumen 60/70) by pipeline requires that the viscosity of bitumen (bitumen 60/70) be low enough so that the pumping requirements and the size of the pipeline are economically optimal. There are several methods which bitumen (bitumen 60/70)  may be transported by pipeline. These methods include; core annular flow; dilution; oil/water emulsion formation; heating; and partial field upgrading.

Dilution is a conventional method that producers have used to transport bitumen (bitumen 60/70) . Dilution requires large quantities of diluent to reduce the viscosity and make the bitumen (bitumen 60/70) easier to pump through the pipeline. At the refinery, the diluent is typically separated from the bitumen (bitumen 60/70) and pumped back to the production site via separate pipelines for reuse.

Typically, in order for pipeline transportation of bitumen (bitumen 60/70)  to be possible, diluent is added to the bitumen (bitumen 60/70)  to prepare a mixture of bitumen (bitumen 60/70)  and diluent. Diluents are mixtures of hydrocarbon solvents or hydrocarbon solvents which are added to the bitumen to improve the movement of the bitumen through a conduit.


application of iran bitumen in construction industry


bitumen


Iran Bitumen is the oldest known engineering material and has been used as a waterproofing agent, sealant and adhesive for asphalt in construction industry.

Iran Bitumen's versatility as a construction material is very good. Iran bitumen Having been used as a sealant and an adhesive for asphalt, waterproofing agent for over years, iran bitumen uses now include: the construction of roads and maintenance of road and all areas where asphalt is used; roofing; damp proofing; dam, reservoir and pool linings; soundproofing, airfields , pipe coatings, paints, and many others application such as paint for steel drum.


There appears to have been little development in bitumen used until the 19th century when the refining of bitumen from crude petroleum oils began. The vast majority of bitumen used by today's construction industry is refined bitumen, derived from crude oil. It is a sophisticated product available in many grades such  as iran bitumen60/70, iran bitumen 85/100, iran bitumen 40/50 and etc developed by the iran bitumen industry for specific uses.


قیمت قیر صادراتی و قیر بشکه ای چقدر است؟

قیمت قیر صادراتی ایران

 طی سال‌های گذشته افزایش قیمت جهانی قیر ( bitumen price ) و افزایش یافتن دامنه تغییرات قیمت این ماده استراتژیک اذهان مختلف جهان را درگیر تحلیل دلایل این رویداد نموده است. پیش‌گویی قیمت‌های قیر و بررسی علت‌های نوسان در این قیمت‌ها و اصولاً تحلیل بازار جهانی قیر در اکثر مواقع کار سختی است. عوامل گوناگون و متنوعی وجود دارند که بر بازار و قیمت‌های جهانی قیر تأثیر می‌گذارند و مثل هر کالای دیگر، عوامل مختلفی هستند که بر قیمت‌های منطقه‌ای و جهانی قیر تأثیرگذار هستند و قیمت قیر صادراتی ایران نیز از این امر مستثنی نیست . ازجمله مهم‌ترین عواملی که بر قیمت جهانی قیر ایران تأثیرگذار است عمدتاً شامل عرضه و تقاضا و عوامل تأثیرگذار بر آن‌ها هستند و تأثیراتی که این عوامل بر قیمت قیر می‌گذارند معمولاً بلندمدت است. ازجمله عوامل مؤثر دیگر در قیمت جهانی قیر می‌توان به نوسانات ارزش دلار و تقاضای جهانی قیر اشاره نمود.با توجه به این موضوع که امروزه بیشتر کالاها و ازجمله قیر در هنگام راه یافتن به بازار و مبادلات جهانی بر مبنای دلار قیمت‌گذاری می‌شوند بنابراین تغییرات ارزش دلار خصوصاً در مقابل سایر ارزهای معتبر بین‌المللی نیز می‌تواند بر عرضه و تقاضای بسیاری از کالاها و ازجمله قیر تأثیرگذار باشد.شرکت فیدار اصفهان به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده جهانی قیر خالص با بهترین قیمت و کیفیت، قیر صادراتی خود را از مدرن‌ترین و بهترین پالایشگاه‌های کشور مانند پالایشگاه‌های اصفهان، اراک، شیراز و تبریز تأمین می‌نماید. گرید های قیر موجود در شرکت فیدار اصفهان شامل قیرهای: ۶۰/۷۰، ۸۰/۱۰۰، ۴۰/۵۰ و گرید ۳۰/۴۰ است. شرکت فیدار اصفهان قیر صادراتی خود را در بسته‌بندی‌های مختلف ارائه می‌دهد که عمده آن به‌صورت بشکه‌ای است؛ که مشخصات بشکه‌ها به‌صورت زیر است.مشخصات بشکه‌ها:بشکه‌های فلزی جدید، گنجایش ۱۸۲ کیلوگرم (وزن خالص)، ۱۱۰ بشکه دریک کانتینر ۲۰ فوت قیمت گزاری قیر صادراتی با توجه به مقصد شما و به‌صورت CFR است.شرایط پرداخت نیز بر اساس پول نقد به‌صورت T/T تعیین‌شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت قیر صادراتی ایران (Iran bitumen) لطفاً با ما تماس بگیرید:info@feedar.cocommerce@feedarsana.com


 

قیر چیست و مؤسسات علمی قیر را چگونه تعریف می‌کنند؟

قیر چیست و مؤسسات علمی قیر را چگونه تعریف می‌کنند؟

تاریخچه و تعریف قیر

اعتقاد بر این است که نام “Bitumen” از زبان سانسکریت و از کلمه ”Jate” به معنی “Pitch” گرفته‌شده است. همچنین ادعا می‌شود که معادل لاتین Pixtu-men بوده که بعداٌ به Bitumen خلاصه و سپس از زبان فرانسه وارد زبان انگلیسی شد. بیش‌تر از ۵۰۰۰ سال است که قیر به‌عنوان عایق رطوبتی و عامل اتصال به کار می‌رود. قدیمی‌ترین کاربرد ثبت‌شده به ۳۸۰۰ سال قبل از میلاد توسط سومری‌ها برمی‌گردد.

به‌جرئت می‌توان گفت قیر در میان بیشتر مردم ماده‌ای آشنا است؛ اما قیر به‌اندازه‌ای که در میان مرم عادی ماده‌ای مشخص و شناخته‌شده است برای متخصصین فن مشخص و معروف نیست. از نگاه عموم مردم قیر ماده‌ای سیاه و بدبو است.

قیر ماده‌ای با دو خاصیت مشخص است: چسبندگی و آب‌بندی. منشأ آن از نفت خام است و در تهیه آسفالت یا قیرگونی بام کاربرد دارد. البته این نگاهی از دور به قیر است که تنها مشخصات ظاهری آن را در بردارد. ازنظر متخصصین قیر نه یک ماده معین با خواص مشخص بلکه مخلوطی از طیف وسیع هیدروکربن‌هاست که به‌صورت جامد و مایع با یکدیگر ترکیب‌شده‌اند؛ بنابراین تجزیه مولکولی قیر تقریباً امری غیرممکن است و تنها می‌توان به‌وسیله روش‌های خاص استخراج با حلال گروه‌های یکسان هیدروکربنی آن را جداسازی، دسته‌بندی و خواص عمومی هر یک را با استفاده از روش‌های دستگاهی مشخص نمود.

شکل یک روش‌های جداسازی قیر با استفاده از حلال را نشان می‌دهد.

تعریف قیر از دیدگاه مؤسسات علمی:

 

API (موسسه نفت و محصولات نفتی آمریکا) قیر را بدین‌صورت تعریف نموده:

 

مخلوط هیدروکربن‌ها با گاز منشاً طبیعی یا حرارتی، یا ترکیبی از هر دو، اغلب همراه با مشتقات غیرفلزی‌شان که به شکل گاز، مایع، نیمه جامد و یا جامد بوده و کاملاً در دی سولفید کربن محلول هستند.

 

تعریف API توسط موسسه ASTM نیز پذیرفته‌شده است.

 

تعریف استاندارد ملی ایران:

 

طبق تعریف استاندارد ملی ایران قیر ماده ایست سیاه‌رنگ مرکب از هیدروکربورهای آلی با ترکیبات پیچیده که از تقطیر نفت خام به دست می‌آید و یا در طبیعت به‌صورت معادنی مخلوط با مواد معدنی وجود دارد. قیر به دو صورت جامد و مایع تهیه می‌گردد.