Bitumen Exporter & supplier

Iran bitumen exporter & supplier

Bitumen Exporter & supplier

Iran bitumen exporter & supplier

Bitumen Export

Bitumen is a black material that is used in road industry. Bitumen is used as asphalt cement in order to produce hot or cold asphalt. Asphalt is a mixture of bitumen and aggregates that is used in road industry in order to coat road surfaces. Bitumen is used to bind the aggregates together and create a hard surface that is resistant to weather and traffic. Another application for this material is in the field of water proofing. This material can create a water proof surface especially for roof and swimming pools.

The source of bitumen is petroleum and we can find it both in nature or produce it in refineries.Many grades of penetration bitumen are produced in petroleum refineries such as bitumen penetration grade 60/70, 80/100, 85/100, 30/40, 40/50, etc.

Some of the biggest bitumen manufacturers, suppliers and exporters are located in Iran.They are able to supply and export any grade of bitumen with the best quality and cost.The Feedar Group is one of the main Iranian bitumen suppliers and bitumen exporter with over two decades of experience.We can supply the best bitumen penetration grade that is packed in new steel drums or poly bags with the best quality and cost. We can supply and export bitumen from Jey oil refinery, Pasargad refinery, Arak refinery, Esfahan refinery, Shiraz refinery and Tehran refinery based on our costumer’s request.

For more information about our services you can visit other pages of this website or you can contact us via the contact option on this link.We will provide a reply to your request as soon as possible and you will be able to select the best product with the best cost.We are able to export bitumen all over the world to any port of destination required by our buyers.  In addition all of our cargoes are inspected by international inspection agencies that have a branch in Iran and their origin country abroad. Pricing is available on CFR basis according to your destination.  

Drum production, Bitumen Packing and Export
Head Office: Suite 708, No. 244 Elaheyeh Complex Bldg., Nelson Mandela Ave.,
Tehran
IR
Phone: 00982126213068
Fax: 00982126213070

La classification du bitume

Il ya beaucoup de différentes sortes de méthodes pour tester les spécifications de bitume sur la base de normes internationales telles que: API, DIN, ASTM et ainsi de suite. Certaines de ces méthodes, qui sont utilisés pour tester la qualité du bitume sont très simples et communs tels que le point de ramollissement, Pénétration et la viscosité. En conséquence, ces tests ont été utilisés pour la classification de bitume couramment.

Le bitume est classé sur la base des résultats obtenus par les méthodes d'essai mentionnés ci-dessus en trois grandes catégories.

  1. Pénétration grade du bitume:

Ce type de bitume est produite dans la raffinerie directement ou par un soufflage d'air. La classification de ce bitume est basé sur une gamme de pénétration par exemple pénétration de bitume 60/70 ce qui signifie que la pénétration de ce bitume est comprise entre 60 et 70. Nous avons préparé la spécification de bitume de pénétration pour vous et vous serez en mesure de voir dans cette lien .

  1. Bitume oxydé:

Oxydé bitume est représentée par R (SP) (PEN) dans laquelle SP est adoucissant et PEN est Pénétration en raison R85 / 25 signifier un bitume oxydé avec le point de ramollissement = 85 = 25 et pénétration. Vous pouvez voir les spécifications du R85 / 25 dans ce lien .

  1. Grade de viscosité du bitume:

Il a montré que la viscosité peut être utilisé pour la classification du bitume. En comparaison avec pénétration et le point de ramollissement, la classification par la viscosité est pas très commun.Mais il peut être plus précis.

Par conséquent, considéré comme une nouvelle classification pour le bitume est VG-10 à AG-40 basé sur la viscosité.

Vous pouvez voir la spécification de VG bitume comme suit:

Classifaication de bitume de bitumenClassifaication

Classifaication de bitume

خاصیت کشش قیر، روش انجام آزمایش کشش

خاصیت کشش قیر(Ductility) به مقدار طول یک نمونه از قیر (بر حسب سانتی متر) گفته می شود که به شکل استاندارد کشیده و طویل شده تا به نقطه انقطاع برسد. قیری که خاصیت کشش آن مناسب باشد در مقابل تغییرات دما منبسط و منقبض نخواهد شد. خاصیت کشش به درجه سختی قیر بستگی دارد و قیری که خاصیت کشش آن کم باشد سخت و شکننده خواهد بود. در صورتیکه قیر خاصیت کشش مناسبی داشته باشد و در آسفالت مصرف گردد در فصل سرد زمستان بندرت بر روی آن ترک ایجاد خواهد شد.

روش انجام آزمایش خاصیت کشش قیر:

آزمایش تعیین خاصیت کشش قیر

آزمایش تعیین خاصیت کشش قیر

  • قالب دستگاه را آماده نمایید.
قالب دستگاه آزمایش تعیین خاصیت کشش قیر

قالب دستگاه آزمایش تعیین خاصیت کشش قیر

  • قیر را ذوب کرده و درون قالب بریزید.
  • اجازه دهید تا قیر به دمای محیط برسد.
  • توسط کاردک مناسب قیرهای اضافی را از اطراف قالب بردارید.
آزمایش تعیین خاصیت کشش قیر

آزمایش تعیین خاصیت کشش قیر

  • به مدت 5/1 ساعت قالب را در دمای حمام آب گرم دستگاه قرار دهید.
  • نمونه را به دستگاه وصل نموده سپس پیچ های قالب دستگاه را آزاد کنید.
  • دستگاه را روشن نموده و سرعت آن را طوری تنظیم کنید که با سرعت یک سانتیمتر در دقیقه از طرفین کشیده شود تا ضمن طویل شدن پاره شود.
آزمایش تعیین خاصیت کشش قیر

آزمایش تعیین خاصیت کشش قیر

  • بلافاصله بعد از پاره شدن قیر طول را اندازه گرفته و این مقدار اندازه گیری شده همان مقدار کشش می باشد.

نکته: در تمام طول آزمایش درجه حرارت 25 درجه سانتیگراد است مگر اینکه نیاز باشد آزمایش در حرارت 15 درجه سانتیگراد انجام شود.